I hate to be a part of something I am not.

Nu känns det som att jag kommer få skit för att jag bryr mig för mycket om andra människor.
Jag bryr mig nog för mycket om att andra ska må bra, mer än jag bryr mig om att jag själv ska må bra.
Jag tror att jag använder det för att fly från mina egna problem, jag hjälper andra för att det känns bra när jag inte vet hur jag ska hjälpa mig själv. Glömmer jag bara bort mina egna problem när jag gör så? Är det verkligen så bra för mig som det känns för det gör det, det känns bra att kunna säga saker som hjälper andra att förstå och veta hur dom ska göra. Tänk om jag kunde säga det till mig själv också.
Jag har hört att det är en bra egenskap att bry sig om och hjälpa andra människor, men kan det bli för mycket?

Kommentarer
Postat av: Nina

oj oj vad jag känner igen det där. senast igår kände jag samma sak.. bryr mig för mycket om andra och deras förväntningar.

2008-02-05 @ 21:33:46
URL: http://finanina.blogg.se
Postat av: Nina

där har du bevis på att det blir för mycket också ;) Men man måste försöka stanna upp och tänka på sig själv och fråga sig själv vad man kan göra annorlunda för att ta sig ur denna "lesshet".
Men visst är det jobbigt, riktigt jävla äckligt jobbigt!

2008-02-05 @ 22:05:57
URL: http://finanina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0